+420 565 323 952

07. 05. 2024

St.Valentin

Žáci partnerského města St. Valentin na ZŠ Na Pražské v Pelhřimově

Dne 2. 5. 2024 jsme my, děti 8. a 9. ročníků, přivítaly žáky z rakouského města St. Valentin na naší škole. Spolupráce mezi oběma školami funguje již řadu let. Projekt vznikl proto, abychom měli možnost komunikovat v cizím jazyce, pro nás i rakouské děti je tímto jazykem angličtina.

Během školního roku si vzájemně píšeme a poté následuje setkání. Jeden rok jedeme my do Rakouska a druhý rok navštíví oni nás v České republice.

Tento rok nás naši rakouští kamarádi navštívili v Pelhřimově, kde na ně čekal pestrý program.

Po jejich příjezdu a vydatném obědě jsme žákům ukázali školu, dále nás čekalo oficiální uvítání se zástupci města a naším panem ředitelem. Rakouští kamarádi dostali pěkné dárečky.

Odpoledne nás autobus odvezl na Křemešník a rozhlednu Pípalku, prošli jsme si poutní místo a vydali se pěšky do Putimova. Cestou jsme plnili úkoly, abychom spolupracovali a komunikovali v angličtině. Například jsme učili rakouské kamarády české dialekty, oni nás naopak ty rakouské.

Po návratu do školy nás čekala večeře a zábavný večer. Někteří žáci si vyzkoušeli únikovou hru, museli splnit řadu úkolů, najít klíč a dostat se ze zamčené místnosti. Ostatní hráli míčové či společenské hry.

Druhý den jsme připravili snídani, a začal dvouhodinový program Hodiny H a ESC dobrovolnic. Valentýna a Eva z Hodiny H si pro nás připravily interkulturní neformálně vzdělávací program zaměřený na seznámení českých a rakouských žáků. Hry byly zajímavé, komunikace probíhala v angličtině. Poté jsme se přesunuli na Beachwell, kde jsme hodinu a půl hráli přehazovanou a jiné míčové hry.

Po obědě následovalo představení našeho města rakouským žákům. Mimo jiné si prohlédli exponáty v Muzeu rekordů a kuriozit. Po společné části nás čekal rozchod, poslední hodinu jsme strávili procházkou po pelhřimovském náměstí.

A následovalo loučení. Vytvořili jsme si krásná přátelství a společně si užili 2 hezké dny.

Velké díky patří paním učitelkám Krandové a Humešové za připravený program.

V příštím roce čeká návštěva města St. Valentin naše mladší spolužáky a už teď se na ni moc těší.