Základní škola Na Pražské 1543, Pelhřimov, 393 01, tel.: +420 565 323 952, email: reditel@zs-prazska-pe.cz

Ahojky všichni,

zase začala škola, všichni známe ten pocit, když nastane 1.září. Brzké vstávání, chodit spát brzy večer a půl dne strávit sezením na tvrdých židlích a učením. A koho by bavilo přijít domů a znovu se učit. Ale má to i své plusy. Uvidíme se s kamarády, během roku se jezdí na různé výlety a exkurze, a i když to většina žáků nepřizná těší se i na učitele. Takže, není to tak zlé, měli bychom se do školy těšit, protože kromě učení děláme i zábavné věci.

Po

• 26. Zelenka Michal

Plán třídního učitele:

Projekt dopravní výchova - 25.4.2017

Naší školu navštívila paní ministryně Kateřina Valachová.

Hory 2017 – Paseky nad Jizerou

Jeli s námi pan učitel Zour, pan zástupce, paní vychovatelka Trpáková a později přijel i pan ředitel

Sobota 21.1.

Všichni jsme se sešli v 7.45 před školou, naložili jsme věci a v 9 hodin vyjeli. Cesta byla zdlouhavá, trvala kolem 4 hodin. Ale nakonec jsme před 1 hodinou dorazili do dlouho očekávaného cíle.

Nejprve jsme museli vše odnosit do ubytovny, což nebylo zrovna lehké, protože jsme to museli vynést do kopce a vyhýbat se přitom autům a potom snést z kluzkého kopečku. Potom jsme si rozdělili pokoje. Holky měli dva spojené, jeden pro A a druhý pro B a kluci jeden velký. Popravdě - vypadalo to tam jako v koncentráku.

Po zabydlení jsme se šli podívat jak vypadají sjezdovky a p. uč. Zour koupil permice. Poté jsme se vrátili, převlékli se šli na večeři do Buďárky. Po večeři jsme si chvíli povídali a převlékli se do pyžam. V 10.00 večer se zhasínalo a šlo se spát.

Neděle 22.1.

Vstávali jsme v 7.00 a měli jsme 15 min. na to se převléct a dojít před kostelík, protože v 7.15 začínala rozcvička. Doběhli jsme asi 300 m nad kostel a zpátky běželi slalom. Poté následovala snídaně. Měli jsme chleba se sýrem, nutelou, paštikou, máslem a marmeládou. Na pití jsme měli čaj.

Poté jsme měli chvíli volno a vyráželi jsme na sjezdovku. Nejdřív jsme museli vylézt do kopce a nezničit si boty, protože tam byla jen slabá vrstva sněhu. Nahoře jsme se rozdělili do tří skupin: snowbordisti (p.uč. Zour), pokročilí lyžaři (p. zástupce) a začátečníci (p.vych. Trpáková).

Teď už jsme se jen dopravili po pěšince na sjezdovku a už se jezdilo. Sníh byl krásně urolbovaný, bílý a nebyl zmrzlý, takže se v něm krásně jezdilo. A vylepšování našeho lyžařského umu šlo o dost líp než na ledovce. Jezdili jsme na kotvě, pomě (nejdelší vlek v areálu) a sedačkovou lanovkou. Stopy i vleky byly krásně upravené. Okolo 11. hodiny jsme dojeli cestičkou až ke kostelu, od kterého jsme dojeli až k ubytovně. Uklidili jsme lyže, převlékli se a šli na oběd do Buďárky. Po obědě jsme měli chvíli volno a potom jsme šli znovu lyžovat. Bylo docela teplo a všichni jsme byli upocení, ale šťastní, že jsme si tak krásně zajezdili. Poté jsme se šli navečeřet a až do 10.00 měli volno. Pak jsme šli spát a těšili se na další den.

Pondělí 23.1.

Ráno jsme měli rizcvičku, snídani a šli lyžovat. Bylo krásné počasí a lilo z nás dřív než jsme se dostali na sjezdovku. Ale lyžování bylo krásné. Následovně jsme se vrátili domů a šli na výtečný oběd.

Po obědě jsme měli hodinu a půl volno a šli lyžovat. Bylo trochu chladněji ale nám to nevadilo. Poté jsme se vrátili a měli večeři. Byli jsme ve svých pokojích a někteří  se ve společenské místnosti dívali na film, když najednou přiběhly holky, že je na hřbitově smrtka. Asi se moc nevyspíme, protože spoustu holek se bálo a spali po dvou a povídali si. Tak nevím…

Úterý 24.1.

Ráno po snídani a po rozcvičce jsme jeli opět lyžovat, ale před obědem se začalo ochlazovat a být mlhavo. Byla nám zima, a proto jsme jeli dřív domů.

Po obědě a poledním klidu jsme šli znovu na sjezdovky. Ale docela se ochladilo, byla mlha a zima. Jezdilo se docela dobře, ale stejně jsme jeli domů dřív.

Následovala večeře, po ní jsme se všichni sešli v oblečení na ven ve společenské místnosti a ve trojčlenných skupinkách chodili na bojovku. Šli jsme po vyhrnuté cestě až k hromadě sněhu, před kterou byla tabule, na kterou jsme se měli podepsat. Když už jsme odcházeli, vyskočila na nás ta smrtka ze hřbitova a začala strašně funět a honit nás, ale naštěstí nás po chvíli nechala. Stejně bylo spoustu z nás velmi vyděšená. Takže zase skvělá noc…

Středa 25.1.

Dnes jsme šli ,,překvapivě“ lyžovat, ale s tím rozdílem, že 3 holky a 1 kluk zůstaly doma, protože jim nebylo dobře. Ale aspoň tam troch poklidili.

Po obědě to bylo stejné, lyžovalo se krásně a chudáci ti, co nešli.

Čtvrtek 26.1.

Dnešek byl výjimečný, protože nebyla rozcvička a šli jsme lyžovat jen dopoledne. Sice měli někteří něco natažené nebo naražené, ale to jim nevadilo. Po obědě jsme šli na ,,procházku“, došli jsme k lanovce a vyjeli nahoru. Následovně jsme podél Prdecké sjezdovky došli k hospůdce Prdek, kde jsme chvíli poseděli. Poté jsme šli pěšky dolů až na ubytovnu. Byla to krásná procházka a máme odtud skvělé fotky.

Pátek 27.1.

Tohle je poslední den kdy jdeme lyžovat, ach jo. Ale už je to skoro týden a všem se stýská po rodičích a sourozencích, takže se na ně těšíme. Avšak dnešek přinesl menší změnu a to takovou, že skupina pana zástupce měla pana ředitele. Poslední dny byla zima, ale dnes se na nás počasí usmálo a bylo hezky jasno a teplo, jako by chtělo, abychom neodjížděli.

Po obědě se stalo něco co jen tak neuvidíte; pan učitel Zour plaval s Danem (správce) ve sněhu jen v trenýrkách a musím říct, že to byla podívaná, ale nezávidím jim. Na konec vám dám odkaz na video.

Sobota 28.1.

Ráno jsme si museli sbalit, rozloučit se s horami a už nás čekaly 3 hodiny cesty domů.

Závěr:

Všichni jsme si to moc užili, zažili spoustu srandy a většina z nás tam pojede příští rok znovu. Tímto děkujeme p. uč. Zourovi, p. vychovatelce Trpákové, panu zástupci a panu řediteli.

Také děkujeme Danovi, že nám zpestřil pobyt, byl milý a byl pro každou srandu. Buďme upřímní ne všichni jsou takoví. J

Vaše Jana

Odkaz na video

Beseda v knihovně

V pátek 25. 11. jsme šli do knihovny na přednášku o Janu Husovi.

Přednášel nám postarší pán, který nám zábavnou formou vyprávěl o jeho životě a dozvěděli jsme se i zajímavosti, například,  že byl ve skutečnosti jako balonek.....

Přednáška se nám velice líbila.

Nazdárek

V úterý 11.10.  jsme jeli na exkurzi do Prahy.

Vyjeli jsme v 7:10 hodin, cesta nám trvala 3 hodiny, protože byla zácpa.

Do Benediktýnského kláštera jsme dojeli v deset, tedy přesně na začátek prohlídky. Čekal na nás mnich Martin, který nás vzal do kostela, kde nám řekl jak a kdy klášter vznikl. Potom jsme šli do podzemí kostela, kam vedou 4 chodby, ale přístupná je jen 1. Jako poslední nám ukázal léčivý pramen.

Pak jsme jeli na Vyšehrad. Zde jsme se koukli z vyhlídky na Prahu a pak jsme měli 45 minut rozchod, abychom zjistili informace o lidech, co jsou tam pohřbení. Cestou zpátky k autobusu jsme se stavili u rotundy sv. Martina.

Cestou domů jsme si udělali zastávku v Mekáči. Vrátili jsme se v 6 hodin večer.

Byla to zábava a jsme rádi, že jsme to mohli zažít.

Celá naše třída děkuje p. uč. Kalinové a p. uč. Fišarové za to, že s námi jeli. J

Čerti 2016

Vánoční Vídeň

Ve čtvrtek 8. prosince jeli zájemci na výlet do vánoční Vídně. Vyjeli jsme před půl osmou a cesta trvala asi 3 hodiny.

Jako první jsme navštívili zahrady Schönbrunnu. Tam jsme mohli vidět nádhernou Neptunovu fontánu a nad ní na kopci památný oblouk, který se bohužel právě opravoval. Kdo chtěl,  mohl si na náměstíčku , kde bylo pár stánků koupit něco na památku. Byli jsme zde asi hodinu.

Pak nás autobus  popovezl k Hofburgu, kde jsme navštívili klenotnici. Tam jsme mohli vidět třeba kolébku pro Napoleonova syna, korunu sv. říše římské, drahé šperky a kameny, stará roucha, spoustu věcí ze zlata s tak dále. Mohli jsme si ji sami projít a vyfotit to, co se nám líbilo.

Následovně jsme došli na náměstíčko s kostelem  kousek od Albertina, kde byli malé trhy a nebo jsme mohli jít do mekáče a dalších obchodů.Také jsme měli možnost navštívit zdejší nádherný kostel, nejspíš v gotickém slohu.

Odtud jsme šli na náměstí před radnici, kde byli ty největší trhy se spoustou řad stánků se suvenýry. A i ve dvojicích bylo velmi snadné se navzájem ztratit. J Radnice byla velice krásná a řekla bych, že je to jedna z nejkrásnějších budov ve Vídni.

Potom už nás čekala pouze cesta domů. Vrátili jsme se před devátou hodinou.

Byl to krásný zážitek, a i když bylo chladno a mlhavo, všichni si to moc užili.  Zasloužila se o to i paní průvodkyně, která nás celou cestu prováděla a řekla nám spoustu zajímavostí jak o Vídni,  tak i o Rakousku samotném.

Děkujeme  p. uč. Novotné, p. uč Bečkové a paní průvodkyni.